Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Gambar Ikan Rohu

Rupanya isi ikan rohu ni tak seperti ikan2 air tawar yang lain. Penggunaan mata kail dengan ukuran tersebut diatas harus kita perhatikan betul betu dikarenakan ukuran mulut ikan rohu yang berukuran kecil maka jika kita.

Https Encrypted Tbn0 Gstatic Com Images Q Tbn 3aand9gctn Jl 3ymhlrhacfjwsncahc14rngx7pm2q Hfxslosjljpk3j Usqp Cau

Resepi ikan jenahak masak lemak cili api.

Gambar ikan rohu. Masak lemak cili api ikan jenahak hydeist s blog. Lumurkan sedikit garam kunyit pada ikan serta gorengkan lah ikan bila elok gareng angkat ketepikan. Bagi kaki pancing yang biasa menduga ikan rohu ini pasti merasa kehebatanya bila.

Pancing ikan di kolam pancing 123 batu arang rawang duration. Semoga bermanfaat terima kasih. Masukkan sedikit minyak dalam kuali tumiskankan bahan tumis hingga naik bau.

Teknik memancing ikan rohu jenis mata kail yang akan kita gunakan ketika memancing ikan jenis ini adalah menggunakan mata kail garong dengan 6 atau 5 mata kail dengan ukuran mata kail 11 atau 10. Gambar ikan tenggiri masak lemak. Kail garong mata kail standart biasa.

Tapi 1 kg 20 henggit ko. Demikianlah informasi tentang gambar ikan dari berbagai jenis ikan yang ada dari yang air laut seperti megalodon paus gambar ikan lumba lumba gambar ikan hiu gambar ikan hias air laut tawar gambar ikan arwana gambar ikan cupang kartun koi hitam putih badut dan sebagainya. Malah yang terjual di pasaraya juga boleh dijadikan umpan.

Umpan ikan rohu patin untuk teknik mata bom duration. Panaskan minyak dalam periuk tumiskan bahan bahan yang dihiriskan tadi sehingga naik bau. Siap bagitau kat en.

Abang lain kali bolehlah beli lagi. Kalau bab masakan saya tidak pernah jemu untuk belajar hatta untuk masakan simple seperti sambal tumis sekali pun. Ingatkan ikan rohu ni aku tak boleh makan sebab ikan air tawar.

Ambil isi ikan rohu gaulkan dengan garam serbuk kunyit perapkan sebentar kemudian gorengkan ikan rohu itu sehingga garing. Abang beli ikan rohu seekor. Ikan rohu masak lemak cili api.

Jom randuk 32318 views. Ikan rohuara tergolong dari keluarga ikan kap dan habitat asalnya dari india bangladeshpakistan nepaldi malaysia ikan ini telah di komersial dan telah di pasarkan di singapore dan juga di dalam malaysia sendiriikan ini juga cukup terkenal di kolam kolam pancing berbayar kerana kekuatannya ketika beraksi. Namun kami sediakan 20 jenis umpan yang agak popular.

Masukkan cili padi bawang besar serta tauchu kasar tadi kacau sebatikan sehingga naik minyak. Hai semua video kali ini pengalaman aku dan kawan aku mancing dilombongsangat seronok dan best walaupon tak ade ikan mega sangatasalkan tak kumpaw ok. Memancing ikan di laut atau air masin ternyata jauh lebih mudah penyediaan umpannya.

Masukkan pula bahan yang di kisar kacau sebatikan biarkan sedikit garing. Bersihkan ikan rohu toskan. Jika hendak dihitung sememangnya tidak terkira jumlahnya.

Jadi separuh dibuat gulai tempoyak separuh lagi di goreng bersambal. Banyak hidupan di sekelilingnya boleh dijadikan umpan sama ada dalam keadaan hidup mahupun sudah mati.

Salam Ikan Rohu Telah Dileoaskan Kolam Pancing Ikan Sungai Kandis Facebook

Ikan Rohu Dan Tongsan Yang Baru Dimasukkan Kolam Memancing Hj Omar Facebook

Resepi Umpan Rohu

Segar Rohu Ikan Beku Rohu Ikan Buy Beku Rohu Dingin Ikan Segar Segar Beku Seluruh Rohu Ikan Beku Seluruh Rohu Ikan Product On Alibaba Com

Padanghuma Spesis Pendatang Ikan Rohu

Bagaimana Cara Nak Masak Ikan Rohu Bakar Bersama Kerabu Mangga Recipes Food Cabbage

Ikan Rohu In English

Umpan Rohu Minyak Belangkas Umpan


Posting Komentar untuk "Gambar Ikan Rohu"